En alldeles ovanlig dag

20140120-205042.jpg

Å vad roligt det var att göra den här LO:en! Ibland är det ju så att skapandet tar sina egna vägar, inte riktigt som man själv tänkt sig innan man sätter igång. Det här var ett sånt tillfälle. Jag hade börjat med den här LO åtskilliga gånger, men bara kommit så långt som att mista bakgrunden (i vitt genom ett tårtpapper, syns knappt..) och addera en bred svart fotomatta. Men där tog det stopp, varenda gång jag satte mig med LO:n så kom jag inte längre.

Men sen plötsligt hände det grejer! Tillsammans med skissen från Veckans skiss #2 började jag jobba lite mer med bakgrunden och stämplade i olika lager och nyanser på ena sidan. Det svarta pappret fick sällskap av gulnade boksidesblad och en hel massa guld i olika former fick plats bland dekorationerna. Guldet passade bra eftersom bilderna är från en dag som fick guldkantsavslutning när maken otippat bjöds på ostron av min svåger, lite mer vanligt förekommande i deras hem än i vårt!

Mist: Heidi Swapp.
Stämplar: Prima och Kaisercraft.
Stämpeldynor: Distress Ink och Versa Fine.
Guldcharms, bouillontråd och guldbokstäver: Panduro.
Fjärilar och titelbokstäver utskurna i Cameon.

Leave a Reply

