Glad tjej

20131013-200502.jpg

Ungefär en hal minut innan det här fotot togs, i början av 2013, var det en liten madame som var så upprörd, arg, ledsen och indignerad för att hon inte fick följa med storasyster och pappa när de skulle hjälpa min syster att flytta. Hon var sjuk och skulle stanna hemma och vila, men den anledningen bet inte riktigt… Men när jag föreslog att vi skulle göra chokladbollar sken hon upp som en sol!

På den här LO:en har jag använt mig av inte mindre än tre masker, akrylfärg, gesso, distress ink, stänkt med målarfärg, promarkers, rivit kanter, washitejp och doodlat. Jag har ritat och klippt ut små käcka motiv och på tagsen finns berättelsen om vad som hände den dagen.

Skissen är hämtat från Scrap-Perra veckans skiss #41.

Leave a Reply

