Kalas

Ännu en härlig, inspirerande och utmanande månadstävling hos Lillblomman skissar.

20130919-224848.jpg
Den här skissen har legat och skavt och gnagt lite i mitt huvud. Tolkningen av Linda/Zorcie är både helt fantastisk och verkligen annorlunda, jämfört med mitt eget scrappande. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför det har gnagt i mig, men kanske för att jag gärna skulle vilja kunna skapa åt det hållet? Sen har det fyllts på med flera andra glada, roliga och härliga bidrag, som också varit väldigt inspirerande! Så nu äntligen har jag gjort ett bidrag, i den glada stilen, med mycket doodling och text direkt på sidan.

20130919-225432.jpg
Jag började med lite enkel punchinellastämpling, och målade i titeln med promarkers som jag sen fyllde i konturerna på. Under fotona utklippta flaggor/vimplar som jag också har doodlat runt. Blomsterdekor, och sen som sagt journaling, som en del av “utsmyckningen”.

3 thoughts on “Kalas

  1. Åh vilken fin tolkning! Somrig och fin! Linda skapar ju med mycket kontraster och hon doodlar mkt på sina alster, urläckert! Vad skoj att du gillar septembers GD. Tack för att du ville vara med! Kram!

  2. Oj vilka fina ord, tack så jättemycket! 🙂 Jag tycker du har lyckats fint med din layout, gillar verkligen att du gått lös med pennan, både genom att rita och att du skrivit för hand – jag älskar sånt! Det sätter en personlig prägel som ingen annan kan göra lika!

Leave a Reply

