Scraplift: solnedgång

En helt fantastisk LO med en härlig skogsbild finns hos Scraphuset och är utgångspunkten för en septembertävling som består av en scraplift!

20130912-221913.jpg

Jag inspirerades först och främst av den fina naturbilden, och ville då passa på och göra något kring den underbara utsikten från sommarstugan i Värmland. Det är svårt att fånga en solnedgång på bild, och dessutom få med känslan. Den här LO:en försöker få in färgerna och färgskiftningarna, men jag vet inte om jag blev riktigt nöjd… Det blev liksom så lila? Men det var kul att försöka få ihop det 🙂

Vintage Summer från Maja Design, som vanligt fylld i botten med lite akrylfärg, två masker med hjärtan i olika storlekar, varav de största är fyllda med gesso som jag sedan stämplat i. Cardstock i olika nyanser och lite mer akrylfärg. Tygtejp och en bit infärgad spets. Några utskurna hjärtan med olika färg och struktur på för att skapa lite djup och sug i layouten. Sen ville jag inte ha någon skarp och tydlig titel, så därför fick den delvis överlappa fotot och gå i samma färgskala som solnedgången. Några enkla blommor från You Do, samt rosor från Joanna Sheen.

Leave a Reply

