Bebben i magen

Ännu en fantastisk skiss hos Lillblomman skissar, den här gången skapad av Ulrika Wandler. Gillar både skissen och hennes tolkning skarpt!

Det är roligt att emellanåt gå all in med lite starkare färger och häftiga förgkombinationer. Det var min ambition i den här LO:en, vet inte om jag tycker jag lyckats precis så som jag tänkte mig, men roligt var det iaf! Bilden gör den inte riktigt rättvisa dock…

Texten under titeln lyder: Karin kramar magen & pratar med bebisen

Cardstock och småbokstäver: Panduro
Mönstrade papper (småbitar): Prima: Zephyr
Rosor, rosknoppar och blommor: Wild Orchid
Stämplar, hemgjord schablon (Cameo)
Titel: Cameo
Promarkers: Aegean

20130513-222055.jpg

20130513-223012.jpg

20130513-223117.jpg

Nu väntar vi bara på bebisen, som kan komma när som helst 🙂

20130518-103331.jpg

3 thoughts on “Bebben i magen

  1. Blir så glad över dina ord! Visst har Ulrika tolkat skissen läckert och skoj att du blev inspirerad att skapa med starka färger. Jag gillar verkligen dina färgval med orange och turkost! Snyggt! Ett tips är att fota av sina layouter utomhus men inte i direkt solljus. Om vädret inte tillåter brukar jag fota under lysrör och ställer vita cardstock runt om mitt alster så det nästan blir som en ministudio. Enkelt och billigt 😉 Hoppas att du inte tar illa upp men eftersom du inte var nöjd med avfotningen och det är en sååå grym layout ville jag bara tipsa lite 🙂 Tack för att du ville vara med! Kram!

    • Tack för fototipsen! Utomhus: såklart bäst, det har jag inte tänkt på! Ska testa det andra tricket också. Oftast vill man fota direkt när alstret är klart, och jag scrappar mest på kvällarna…

  2. Härlig tolkning, jättefint!! Tack för berömmet! 😉
    Ja, det är knepigt det där med att fota sina layouter! Tack och lov är våren och kvällsljuset här, så det funkar att fota ganska sent på kvällarna… Vintertid brukar jag ibland fästa layouten på badrumsväggen (starkt ljus i badrummet!), och fota! Ibland testar jag med blixt, men försöker undvika att blixten slår i fotot på layoten!
    Lycka till med bebisen!!

Leave a Reply

