Boblek

Eftersom vintern fortfarande har ett fast grepp ute kan man ju lika gärna passa på och scrappa vintermotiv… Men lite färg till gör det lite gladare än det gråa som är utomhus. Hoppas våren kommer snart!

Jag har använt mig sv en jättefin skiss från Scrapgalen. Tyckte verkligen om den här skissen när jag först såg sen, men visste inte riktigt vad jag skulle använda för bilder. Till sist valde jag bort de jag först hade valt ut för detta enda på dottern som knasar sig på boben, det var ett roligt kort att scrappa om, och gav mig tillfälle att få använda riktigt starka färger (stark, glittrig cerise, syns inte riktigt på bilden). Tagen, stjärnorna och fotokompositionen var det jag mest föll för i skissen och som jag har utgått ifrån. Sen blev det lite extra frihandsdoodlade stjärnor, inte min grej vanligtvis, men ibland så!

20130324-195949.jpg

Leave a Reply

